Monday, December 22, 2008

lepas tension....


hooray.....
cuti skolahlah paling besh bg bdk2 skolah..termasuklah aku yg msih bleh dikira sebagai budak skolah yg dh melampau usia...(hehehe..kutuk diri sendiri)..yelah..aku non-stop study lagi since 2001 until now....korang bayangkanlah betapa aku ni giler kuasa..konon2 study giler..tp xpn...hahahaha...hanya mereka yg tahu je yg akan faham tentang cerita sedih aku tu...cewah...dh mulalah melalut tu...

sebenarnya aku puas dapat ct sem gak selepas 2 kali ct sem aku xdpt merayakannya kt umah...sibuk Roboconlah...bt short semlah...mmg dgr mcm gilernya ko ni kan....kali ni amat puas sbb en.hubby aku pn sama2 mencutikan dirinya khas utk temankan aku...(katanyalah)..yelah..dia pn dh tension asyik keje..keje..keje..je...dhlah keje mcm apa je...kerahan tenaga yg melampau...KKM xde solution ke utk staff cmni..cianlah kt diaorang kn kerahan tenaga cmni...sapalah yg bleh enjoy kalau waktu keje xmasuk akal...tp xpelah..nk bt cmna...nk cr rezeki yg halalkan..syg..lepas ni cepat2 apply further study....bleh dpt position best skit..xdelah teruk2 sgt nk kn bt OT yg kdg2 xmsk akal tu...

KKM tlg siasat knp claim susah sgt nk dpt????apa kes ni???keje mengerah tenaga orang...mcm2 claim pn xdpt...LAMBAT @ LEMBAB...cmni ke yg dikatakan kerajaan yg bertimbang rasa...hahaha..kn aku dh mula menyinga.....mmg xptt..mcm2 claim en.hubby aku tu xdpt2 lg..bila call ofis tu..bleh plak kerek giler cakap..."sorilah..duit kami xcukup nk bayar claim2 yg ada tu"...alamak aih..bleh plak ckp cmtu...duit baju dr bulan brapa ntah..awal gaklah..smpai skrg xdpt2..apa ni???adil ke???

aku xtau cmna nk salurkan ketidakpuasan ati aku ni..knp h***al besar susah sgt nk byr calim..padahal h***al daerah cepat je bt keje..aku rasa..lg besar institusi tu..lg byklah diaorang pakai duit...jd HALAL ke duit tu kalau tindas hak org lain???

bknnya xde duit pn..cuma x bestlah jd cmnikan..apa nasib org2 yg dh ada family tu kan..side income cmnilah yg bt diaorang bleh lega skit..kalau yg ni pn payah..cmnalah org2 GOMEN ni xpg bt bisnes...nk cr duit lebih...bt OT pn lmbt je dpt duitnya...

ada sesapa yg tau cmna aku nk luahkan rasa aku nie???

sesungguhnya aku mmg tgh GERAAAAMMM....


No comments: