Monday, June 29, 2009

bye..bye..kak yang

hye suma...sorilah dh lama xupdate..bknnya apa..saya agak kemalasan...dok umah seminggu bt keje umah n xkluar sgt pn...tp saya agak malas nk story2...xde mood sgt..maybe sbb mood sebulan skali tu dtg...moodylah skit..nk bt apa2 pn xrajin...
tajuk entry tu msti korang dh bleh agak...adik manja saya tu dh selamat register kt Uitm Segamat...ari sbtu tu kami sekeluarga kluar pg2 ke segamat...agak lmbt gak kami bertolak dr plan asal..jalan pn agak sbk memandangkan suma pn sbk nk hntr rgstr ari tu...
alhamdulillah kami smpai agak awal...blum ramai lg...flow pn okeh jek...nilah 1st time saya sampai kt sini...xdelah jauh sgt pn...oklah...masuk2 tu dh dpt no bilik n kolej kediaman...terus ke kolej kediaman...angkat brg2..register hostel n masuk blk..kjp je..xsngka..alhamdulillah kak yang dpt blk tetap...sbb ada gak yg dpt blk sementara masa orientasi atau dipanggil "Minggu Mesra Siswa" kt situ...xdelah adik saya yg comel n lembut kn angkat brg2 dia yg byk umpama nk pndh tukan...
msk2 xde org lg...mmg masyuklah dpt blk 2 org jek...dptlah pilih port mana yg okeh...sorang lg tu pn xsmpai lg..mmg bestlah...kemas skit2...roomate dia pn smpai...oklah...sama2 manja...saya tgk dia okehlah...sempoi je even dia adalah anak somebody n bongsu 2 beradik...family dia pn friendly je...oklah tu....lama gak lepak2 kt blk tu..smptlah dia isi suma form utk rgstr akademik esknya...mmg flow dia sgt cntk...memudahkan keje suma org...blk pn dpt kunci sorang satu...oklah tu...
lepas tu kita org pg jln2 kt bandar tu n pg giant...majoriti kt giant tu mmg bebudak Uitm...hahaha...mmg lakulah...suma pn shopping sakan...termasuklah kami...hahahah...tulah ayg..xbwk suma knp??dh kn beli lain..mahal plak tu...lepas tu pg makan dgn famili makndak yg agak lmbt smpai...lepas mkn kita orang gerak hntr ayg balik...tup..tup..tup..ada org plak lain plak kt blk tu...
helloooooo.....lepas saya puji td bagus suma tp ada gak cacatnya..mmglah xperlu perfect...tp mistake ni sgtlah menjelikkan....bygkanlah dh terang2 dh ada rekod kemasukkan stdnt ke blk..bleh plak dia assume blk tu xde kunci...bleh plak dia bukak guna kad...kalau cmtu ok lglah...masuk2 bleh plak dia assume blk tu ada ksg lg dgn brg yg byk giler...mujurlah ayg dh psg cadar..dorang bleh kata ayg pnya brg sebanyak2 tu..siap pecahkan loker yg dh ada mangga lg tu...dhlah tu..siap susun brg2...management ke or org yg dftr tu salah...????
bt apalah korang dh bt flow cntk2 tp korang cacatkan dgn benda yg agak bodoh ni...terang2 dh ada 2 salinan rekod blk tu...tp xguna pn..xcheck pn..bt assume sndiri..bleh terima ke???x secured langsung...cmna nk selamat dlm blk sndiri kalau awal2 dh kn cmni..dhlah bdk2 yg dtg tu suma br 1st time dok hostel...br nk ada pengalaman...harap2 lepas ni bnda cmni xjd lg...saya cuma sedih jelah sbb saya rasa bnda2 cmni xptt jd...
oklah...nnt saya update sbb gmbr xde...xtrnsfr lg...kak yang pn tgh bz orientasi...kita tgg dia hbs n pengalaman dia nnt...masa 1st day tu pn dh mula bz...dh ngadu penat2...biasalah tu kan...sementara nk sesuaikan dirikan...oklah...
daaa.....

No comments: