Sunday, June 14, 2009

perjalanan yg perit akhirnya berbaloi...

assalamualaikum semua...

apa kabar suma..?sorilah dh lama xupdate crite terbaru tentang diri sndiri..bukannya apa..xde crite yg best...

now saya ada kt bangi nih...bt short sem..dh msk mgg ke 4 tp saya br attend 3 mgg..1st week tu saya demam agak teruk dan xbleh nk balik..takut berjangkit kt suma ahli bilik plak..nsb baik mgg tu ada satu kelas tu..teori plak tu..ya ampun...mmg ngantklah..


saya masuk klas mcm biasa..blaja sbjk yg pernah blajakan..silapnya xbleh nk transfer sbb dulu terlampau pandai sgt smpai dpt gred yg xbleh nk trnsfr..kui..kui...ketuk kepala sendiri sbb baru nk nyesal..hahaha...tp skrg ni Mr.Teh @ Mr.Cool yg saya prnh gelarkan masa dip dulu lg sempoi...mmg oklah dia ngajar..kalau dia tu Islam..dh lama bleh masuk syurga sbb dia betul2 ikhlas ngajar n xpernah pn nk skip2...mmg berkatlah duit gaji dia tu..hehehehe...tp nk bt cmnakan...dia tu cina...


saya dpt dok kt ground floor..oklah tu sbb suma bdk yg bt short sem mmg dok kt level ni..bdk2 sport je yg dok kt level lain...kira oklah tukan..xrmai pn kt hostel ni..bdk2 laki yg ramai tp dorang suma dok luar..nsb baik dlm klas ni saya ada kwn yg sama batch dgn saya..legalah skit..ada geng..hik..hik..hik...pdhal bleh je kalau kwn dgn org lain tu...ala..dh alang2 dh adakan..oklah tu..makin semangatlah saya..


weekend lepas saya xblk n xpg mana2 pn selain kluar jalan2 cr makan bt tmbh berat badan saya yg sememangnya mcm dipam2 nih..saya pn xtau knp..hahahaha..mngkn sbb senang hati kt...dpt mmber sebilik pn best2 jek...mmg layanlah...mgg lepas dpt tau result...Alhamdulillah...tercapailah apa yg telah saya rancangkan...mmg bersyukur sgt2..setelah kegagalan yg telah saya tempuh dgn sabar..akhirnya berbaloi..saya mmg puas...so,saya bleh teruskan apa2 yg dh plan...saya selalu sabarkan hati saya..sabar dgn ujian Allah...mama saya pn slalu pesan..Allah menguji hamba yg Dia sayang...


harap2 tggl satu sem je lagi b4 saya bleh pg intra...sem dpn ni sgtlah killer..dgn sbjk yg mmg killer giler...mmg akan menuntut saya struggle..dgn FYP lg..adoiii.. "poninglah kopalo den..." insya Allah dgn adanya sokongan dr family yg tersayang dan en.hubby yg tercinta..ewah..harap2nya saya akan dpt tempuhi suma ni dgn tenang dan sabar dan akhirnya bleh membuahkan hasil yg membanggakan...saya dh berjaya tempuh fasa2 yg sgt memeritkan yg memberikan saya 1001 pengalaman dan pengajaran yg amat berbaloi...saya amat bersyukur sgt2...amin...
semoga semester baru nnt akan bagi saya semangat baru selaras dgn permulaan fasa baru hidup saya..insya Allah...semoga saya sukses masa short sem nih...korang suma doakan saya eh...
daa...

2 comments:

Mye_Aini said...

go go chaiyok..
hee

Anonymous said...

kiter tolong doakan untuk kak mai k...amiin...