Sunday, March 8, 2009

bahagianya bercinta....


assalamualaikum semua...
kali ni saya nk berkongsi tentang bahagianya bercinta...saya yg dh lama bercinta mmg dh lalui byk sgt dugaan dan cabaran bercinta...dalam masa2 perancangan utk berkahwin ni terasa mcm cepat je semua benda tu berlalu...kami dh terbiasa duduk berjauhan..bak kata orang..PJJ a.ka. Percintaan Jarak Jauh...

manalah tidaknya...lepas SPM kami dh mula berjauhan bila saya ke Perlis selama 2 tahun...setiap hari hanya call n sms je...mmg terasa sgtlahkan...setiap mlm adalah agenda wajib kami berbual..xkiralah kejap atau lama...en.hubby menjadikan rutin wajib dia utk call saya every night...saya plak call dia bila berkesempatan je...maklumlah tgh studykan..en.hubby plak uruskan kedai minum abah dia...


mmg terasa sgt..kami berjumpa bila saya cuti je..mmg perit gaklah...tp nk buat cmnakan..ingatkan sementara je tp xpn..lepas 2 tahun saya kt Perlis..en.hubby pn smbg study gak..saya mmg direct smbg..dkt skit kt bangi..mmg seronoklah..tup2 en.hubby plak ke alor setar...3 tahun tu...smpai mama saya ckp..eloklah tu..sorang balik..sorang plak pegi..hehehehe...mmg klakar sgt rasanya...tp tu suma amat mematangkan kami dan menguatkan lagi ikatan cinta kami sehinggalah bleh mencapai 10 tahun dgn mcm2 cabaran dan dugaan...


kami tetap bersama suka dan duka


tengok kt kampus pasangan bercinta sgtlah jeles...tapi nk buat cmnakan..masa bercinta nilah sumanya indah belaka okeh...kentut pn wangi..xmndi pn wangi..hehehe...korang msti ada cmtu gakkan...saje utk pengongsian...keseronokkan dan keindahan masa bercinta...
  • Bahagianya bercinta apabila dapat menghabiskan masa bersama-sama seperti menonton wayang, berjalan-jalan dan bersiar-siar, membeli belah, bermain bowling dan lain-lain lagi.
  • Berbeza pula apabila berjauhan di antara satu sama lain. SMS je la penghubung di antara satu sama lain. Tetapi bagaimanakah menguruskan cinta jarak jauh.
  • Kejujuran dan keikhlasan penting dalam percintaan tapi bagaimanakah kita dapat mengukur kejujuran dan keikhlasan seseorang itu. Adakala kita memberikan kepercayaan kepadanya tetapi pada masa yang sama cemburu menguasai diri tanpa diundang ia datang. Bak kata perpatah cemburu tandanya sayang.
  • Tetapi kalau tidak dikawal ia boleh memutuskan perhubungan tersebut. Ia akan membuat perhubungan itu tidak akan dapat bertahan sehingga ke jinjang pelamin.
  • Setiap insan yang bercinta inginkan percintaan itu berakhir sehingga ke jinjang pelamin, beranak pinak, bercucu cicit dan ke akhir hayat.
  • Gembiranya melihat ibu bapa kita berkahwin tanpa cinta tetapi tetap bahagia. Apakah rahsia mereka. Apa yang membuatkan mereka masih lagi bertahan sehingga sekarang.Bagaimana mereka menanam kepercayaan di antara satu sama lain. Bagaimana mereka menyemai dan menyuburkan kasih sayang mereka walaupun telah berabad lamanya.Hanya mereka yang tahu..........
daa...

1 comment:

apisz said...

wow...nice blog...salam perkenalan di alam blog....wakakakkakakkaaka