Tuesday, March 3, 2009

en.hubby accident!!!part 2

meh saya sambung crite lagi...

masa saya on the way to,phone saya mmg xberhenti2 bunyi...papa call,mama call n en.hubby pn mmg call saya xtau brapa kali...suma tnya saya kt mana..en.hubby pn berharap saya dapat sampai awal kt tmpt dia...saya mmg berharap sampai awal..wani pn drive agak laju gak..masuk2 je highway plus tu mmg pecutlah...kepala saya dh mcm bangau tgk jalan kt sebelah...berdebar2 masa tu..rasa mcm jantung ni nk luruh je..tp saya cb cool je..

en.hubby pesan jgn laju sgt..dia okey je..asyik call tnya saya kt mana...rasa mcm jauh je perjalanan tu..padahal dekat je bangi ke senawang tu..wani ajak saya berborak..mmglah mulut ni berborak..tp hati ni mmg xdptlah nk bgtau cmna rasanya...

masa dh nk sampai tu..mmg saya nk menjerit je rasa...en.hubby cian giler berdiri kt sebelah keta dia dh terbalik..Ya..Allah..saya mmg xdpt nk imagine cmna bnda ni bleh jd..kuasa Allah kan..en.hubby xde apa2...en.hubby perasan kitaorang lalu..dia bleh senyum2 je dgn keadaan keta cmtu..msti org xbdgt kata dia yg accident kalau xtgk baju dia yg berdarah2 tu...
kitaorang u-turn kt tol pedas linggi.tp kn pg rembau dulu nk isi minyak keta yg terlupa nk isi sebelum tu sbb mengenangkan apa crite en.hubby saya tu..tgk dia senyum2 td lega betul hati saya..keta dh mmg teruk..bleh hntr repair..yg penting adalah en.hubby saya tu..mana nk cr lagi kan..

masa saya sampai tu..luckily angah en.hubby dh smpai..dia kt belakang kitaorang je td...tp disebabkan kitaorang singgah kt rembau..lambatlah skit..at least ada gak yg dh smpai temankan dia...masa saya sampai tu..saya mmg xterkata apa2...tgk keta n en.hubby kt situ...nsb baik tepi highway n ada angah..kalau x..mmg saya dh peluk2 en.hubby tu sbb syukur sgt2 dia xde apa2..korang sendiri bleh bayangkan dgn keadaan keta cmtukan...Allah masih sayangkan en.hubby n msh beri peluang utk hidup...

en.hubby rileks sesangat..borak2 dok kt tepi tu...saya mmg terdiam..yelah..shock giler...wani ada lg masa tu..saya cover skit...byk kali en.hubby say thanks kt wani sbb tlg hntr saya kt situ..saya xbleh bygkan yg en.hubby bleh cool je..xtaulah dia saje bt2 cool or apa kan...tp angah dia cakap saya plak yg pucat lesi...mengalahkan org yg br lepas accident...hampeh je kan..saya yg nk tergelak tgk dia sbb pakai kain pelikat je..xsmpt nk tkr dia kata...lepas en.hubby call bgtau tu dia terus kluar umah...hahahaha..bagus pnya abg...

saya xde perasaan masa tu..kalau org lain mau dh menangis2 kt situ..tp saya diam je..nk nangis pn x...nk rasa apa2 pn x..mmg kosong je rasa...lama kitaorang lepak kt situ tgg tow truck smpai..borak2 interview en.hubby cmna bleh jd cmtu...dia ckp dia terlelap...terus ke tepi...langgar tepi n terbalik 3 kali..huwaaaa...terbalik 3 kali???mcm kt tv yg biasa korang tgk tu..stuntman biasa buat tu...tp en.hubby xde apa2..luka2 kt siku tu pn sbb nk kluar dr keta..ikut tingkap..nsb baik ada org tolong...itulah bagusnya pakai tali pinggang keledar...mmg betul2 berkesan..kalau x,masa terbalik tu mmg dh kemana2 ntah kalau xpakai tali pinggang...so..moral of the story...SILA PAKAI TALI PINGGANG KELEDAR ANDA!!!

saya sgt xbleh bygkan situasi masa tu...sedih+takut+bersyukur..mmg bercampur baur...sampai angah dia pesan suruh cool n duduk...sbb dia takut saya plak yg teruk nnt..hahahaha..1st time experiencekan..manalah xterkejut giler...nsb baik xskt jantung...

Ya Allah...terima kasih...




No comments: