Thursday, November 27, 2008

tiba2 je teringat...


esok...(dh msk arini sbnrnya)...adik kesayangan aku tu Miss.A...akan melalui fasa baru..bdk skolah habis SPM..mcm best je bunyinyakan...aku pn dh melalui benda tu 8 thn dulu...mmg nervous giler nk hbskan saki baki paper...aku lupa plak paper last aku apa...PS kt..tp yg pastinya lepas SPM ramai kengkawan aku yg berlumba2 cr keje..tp aku mama dh bgtau awal2:

mama : along lepas SPM ni xpyhlah nk pg keje.mama bleh bg duit..along dok je kt rumah tolong jaga amer (ms tu amer kck lg)...

aku : ok je (sejuk perut mama aku..sbb aku menurut perintah)

mama : along blajalah bt keje rumah..uruskan umah lg baik...nnt dh keje dh pegang duit sndiri malas plak nk smbg study lg...ok..

aku : ok je (mmg bagus bt menantu ni...xbyk demand)

mmglah seronok dok kt umah.bt keje umah skit2 (skit ke...????)..xpyh nk berkejar pg sana sini..yg paling pntng dpt jaga adik kck aku tu..mama biasanya dh msk dulu sblm pg keje.tkt kebulur plak...tp aku kdg2 msk gak..saje nk tnjk skill... (tp sbnrnya mama mmg suka msk..rasanya..peh..mmg tngkp leleh)..tulah sbbnya aku mkn hari mkn kembang je dok kt rumah..masa tu nk tgg result still kn tgg dlm 7 bln gak..korang bygkanlah cmna aku kt rumah...suapkan amer mkn..pdhal aku yg mkn lbh..suapkan amer satu sudu..aku dh 2 sudu nk tgg dia hbs...(hehehe..tulah amer..knp mkn lmbt sgt..along gak yg kembang)

masa tu aku dh ada lesen keta n motor..tp aku suka merempit lg..kekadang aku kluar gak pg dtg jmpa en.hubby aku yg gigih uruskan kedai minum abah dia kt atas bus stand tu (kalau korang anak sejati kluang n mmg slalu lepak kt bus stand tu msti knal..)..ceh..promote en.hubby aku plak..yelah korang..korang msti gak biasa nmpk aku lepak2 kt kdai dia..tu mknanya masa free aku..hehehehe...masa tu (en.hubby tu mmg larisss sesangat..ramailah girl yg slalu senyum2 nk knal..aku pn knlah rjn2 bt lawatan mengejut..hahahaha..perasan je aku ni)

dok lama2 dgn amer n berdua je ari2 bt aku close sgt dgn dia masa tu..apa2 pn nk aku dulu...masa tulah aku dpt rasa moment uruskan adik..sbb sblm2 ni adik2 aku makcik2 aku yg jg..diaorang mmg didatangkan khas utk jg setiap adik beradik aku..cuma amer je yg bertuah dpt aku yg jg dia...trasa mcm jg anak sndiri je...ewah..ayat mcm nk kn khwn esk gakkan...(along jgn gatal2 study x hbs lg).


so..life aku after SPM mmg kt umah jelah..kluar pn dgn mama xpn dgn en.hubby aku tu je..kengkawan lain mmg dh bt hal msg2lah..duit pn xde nk kluar hanging..so,knlah fikir sndirikan...tu yg menyebabkan aku mmg byk terputus hubungan dgn kengkawan...tp alhamdulillah,skrg ni dh mkn ramai kwn lama aku dpt contact blk dgn adanya teknologi terkini...walaupun ramai kengkawan aku yg khwn...huhuhuhu..geng bujang dh makin pupus...


kalau korang nk tau...sampai la ni pn aku x prnh rasa nkmt bekerja...xde pengalaman pn selain aku bt internship masa diploma yg byk goyang kaki tu je...tp mmg seronok gak keje ni..sbb dh bertahun2 study n xjmpa masyarakat luar..aku kn bersedia dgn gigih nk keje nnt..tp agak susah nk dpt keje skrgkan...nk demand mmg xblehlah...apa yg ada n sesuai..SEBAT JELAH...janji ada income n experience..tu yg pntng...sesuai dgn status aku yg mmg ZERO experience ni kan...


apapn...aku harap adik kesayangan aku tu dapat sesuaikan diri jd not official housewife mcm aku dulu sbb mama aku dh pesan bnda yg sama gak kt dia...yelah bdk2 yg lahir 90an ni agak lain...suka memberontak n ikut kata hati sendiri..xmcm aku n the gang yg lahir 80an..sempoi je...hehehehe....yg paling penting aku ada pembantu yg akan dibayar gaji sepanjang aku cuti sem ni..xdelah aku je nk uruskan suma..letih giler...

oklah..dh byk yg aku merapu ni..sbnrnya aku saje je update..nk bt ngntk..sbb td aku dh tido awal giler..ni tgh update n saje tmnkan en.hubby aku yg tgh shift malam kt wad tu..smbil2 sms dgn dia...yelah..nk jd CINTA yg terhebatkan...jumpa lg kt entry yg lain eh....

daa....




No comments: