Tuesday, January 20, 2009

assignment.....


assalamualaikum...

hai korang...kali ni nk crite pasal mama saya yg dh jd student balik (degree tau...)
actually..mama saya baru je jd bachelor nursing student...korang msti terkejutkan...saya pn blum hbs degree lagi,mama saya plak smbg lg...dh umur nk masuk sweet 51 coming soon ni (20/2)..mama saya masih bersemangat waja nk capai cita2 dia dpt degree even dh nk pencen...yelah..umur dh masuk 50 thn ni biasanya dh malas nk study..cukuplah gaji yg dh ada tu...masa untuk main2 dgn cucu...CUCU????seram plak saya dgr...

"mama ni nk tgg cucu lambat lagi..baiklah mama smbg study..ada gak keje nk buat even lepas pencen nnt..jd lecturer kt mana2 ke..."

mama sound cmtu..yelah..kalau mmg nk menuntut ilmu...xde sempadan...selagi masih terdaya n minat utk mencapai kemajuan dan menambah ilmu dalam hidup..sehingga akhir hayat pn...

td saya br je dpt call dr mama bgtau assignment dia dh kluar...tgk onlinelahkan...mama saya yg tersayang mntk tlg saya tgkkan apa2 yg patut utk assignment tu...

masa mula2 register tu mama dh pesan awal2 kt saya dgn en.hubby tolong dia buat assignment...kami set je..saya pn bkn xprnh tlg mama bt assignment..masa mama bt diploma dulu pn saya tlg buatkan case study dia...pasal cord prolapse...

hehehe..saya sgtlah versatile...even amik industrial engineering pn bleh gak tlg buatkan medical assignment..klakarkan...mmg minat saya kt bidang medical..cuma xde rezeki je...result xcntkkan...sbb mama xbg saya jd nurse mcm dia..kalau nk kn jd doktor...tp saya xmampu..amiklah yg bleh dgn kemampuan saya even skrg ni mcm xmampu sgt dh...

en.hubby xpelah..ni mmg scope keje dia...so..dia mmg seronoklah nk tlg...dulu pn en.hubby gak tlg..masa tu dia pn student lagi...saya pn mmg berbesar hati nk tlg mama saya bt assgnmnt ni..byk woo...ada 4 sbjct...suma pn ada assgnmnt...

"en.hubby..please tlg darling eh...".next year pn en.hubby nk further study after saya berjaya completekan degree saya ni...en.hubby mmg bagi saya sambung dulu...dia setia sbr menanti even dh lama dh kn tgg..hehehe..sbr eh syg..jgn jemu tgg saya eh..thanks eh syg...

so..kepada yg teragak-agak nk study tu...pglah study...ia adalah salah satu jaminan utk kita gak..even blum tentu bleh sng dpt keje...mklmlah zaman2 yg kembali gawat ni kan..tp ilmu tu xkan terhenti sekiranya kita terus mencari dan ikhlas mempelajarinya...


No comments: