Tuesday, January 6, 2009

pengalaman bercinta...part 1


Bila terbaca title entry ni tiba2 teringat pasal pengalaman bercinta sblm2 nie...mmglah en.hubby yg ku syg tu bkn yg pertama yg bleh dikategorikan sebagai bercinta...tapi dgn dialah saya tau apa tu CINTA SEJATI....ewah..sejati ke???memandai je saya nikan...

dgn dialah saya belajar apa itu CINTA yg buat kita lebih menghargai,menyayangi dan terasa ingin disayangi...kalau orang lain dgr yg kitaorang dh bercinta 10 tahun (2009 ni masuk 11 thn...hehehe..alhamdulillah..semoga kekal ke destinasi cinta kami..aminn...)..

msti orang cakap..."eleh..bercinta lama2 tu confirm ke bleh tahan masa khwn lama2 gak.." xpn.."xboring ke diaorang tu bercinta lama2"..ada plak yg ckp.."yeke bleh lama cmtu..xcayalah aku...msti diaorang dh byk on off..tu yang jd 10 thn..."..hikhikhik...suka atilah orang nk ckp apa2 pn...yg pntng saya xamik pn hak sesapa...hanya kami dan keluarga kami je yg tahu...tu yg paling penting...betul x???

saje je nk menjiwang mlm ni..xtau knp..mngkn sbb rindu kt en.hubby tu kt..baru je td dia call bgtau dh smpai kt wad...en.hubby keje malam...mcm biasalah..lepas keje 3 malam...cuti pn 3 ari..(tu kalau xmntk cuti extralah)...tulah rutin kami...kalau kemana2 pn msti bgtau..dh nk pg ke..dh smpai ke...xkshlah...janji kluar dr rumah...tulah antara resepi kebahagiaan kami..msti korang rasa mcm terkongkongkan..tp saya suka...en.hubby dh jadikan benda ni WAJIB since kitaorang baru2 couple lagi....rindunya saya...ni antara gambar kesukaan saya..kami masa acara dating kt dataran pahlawan melaka...


en.hubby with me (dataran pahlawan melaka)

korang msti nk tau kan cmna kami berkenalan...sbnrnya x sengaja pn...en.hubby saya ni ada kedai mnm atas bus stand...sesapa yg biasa pg minum msti kenal sgt jejaka glamour nie...saya slalu ngelat pg bus stand..pdhal saya naik bas lalu je kt dpn taman ni..tp kn jalan kaki smpai umah..adoi..panas giler dgn anjing yang bertamadun..tu yg buat saya boring n takut nk jalan kaki...so..saya relalah ke bus stand..lps tu amik bas lain n balik umah saya...saya ni agak lurus orangnya...smpai2 kt bus stand terus tgg bas nk balik umah plak..mmg xkemana2 pn..sbb tkt papa saya marah sbb jalan2...

tapi pada suatu hari...kwn baik saya masa tu n smpai even dia dh khwn n ada anak satu..Puan Faizatul A'ain telah ke bandar juga n mengajak saya minum2 n makan kt kedai en.hubby ni..saya temankan dia beli barang n nk balik terus tp dia tahan...saya pn menurut perintah...tgk2 kedai mamat nie...

korang nk tau..saya mula2 mmg xsuka tgk en.hubby nie...kerek giler...perasan hensem...perasan comel...(mmg pn..tulah sbb ramai yg panggil dia comel masa kt bus stand tu..klakarkan..saya pn xcaya..tp mmg ada pakcik2 yg panggil dia nama tu..tulah bt dia maintain comel je smpai arini kt..hehehe...)...ckplah tu kutuk pakwe sndirikan...saya bt bodoh je..rupa2nya dia kwn si Ain ni...sama skolah rendah..kerek sbb dia bdk STK..mana nk banding dgn kitaorang bdk SSAJ je..masa tu mmg ada nmpk jurang skit antara skolah pndai2 n yg biasa2...

dia kacau2 saya...usik2 buku2 saya...saya jerit kt dia.."apsal kacau2 buku aku tu?''..mak aih..garang giler saya masa tu...saya mmg agak moody masa zaman skolah dulu...tp dia bt maintain je...bt muka macho je...dia bleh gelak2 je kt saya...dia ingat saya minat tgk dia..saya taulah dia tu jd idaman gak masa tu...sbb ramai yg suka tgk dia...suka bercakap pasal dia...tp saya buat xtau je...sbb saya mmg xde hati pn kt dia...mmg saya cop dia BUAYA masa tu..hehehe..(en.hubby ampunkan darling eh...)...masa tu jelah saya jmpa dia...ada gak terserempak kt bcb..dia tgk n kacau2 saya..tp saya buat xtau je..hati xde feelkan..

smpailah satu ari tu..masa saya tgh study..(nk PMR masa tu kan...)...ada call...mama saya mmg pantang skit masa study ada orang call umah...saya pglah angkat dgn berat hati...mama dh bising2 kt belakang..saya ckp slow2 je...

saya: hello...

en.hubby: hello..assalamualaikum...ni maizatul eh?

saya: waalaikumussalam.a'ah..sapa ni??(nada garang)

en.hubby: sayalah...xkan xkenal kt..

masa ni saya dh hangin...bleh plak suruh teka2..dhlah saya tgh ckp undercover..mama dhlah tgh bising kt belakang tu...

saya: sapa?xkenallah..lain kali call bleh x...mak saya marah orang kacau saya masa tgh study...

en.hubby: oklah..xpe..sorilah eh..esk saya call lagi..

saya pn letak phone n smbg study balik..tp fikiran saya lebih pada sapalah yg call td tu...

korang nk tau selanjutnya....tunggu eh..nnt saya update lagi...

tunggu part 2 eh..


No comments: