Sunday, January 18, 2009

balik kampung....


assalamualaikum...
ni adalah entry yg xdpt diletakkan gambar...
cukuplah sekadar nak bagtau korang yg saya dh makan durian dgn byknya...
i likeeeeeeee....

sebenarnya saya baru je sampai kt hostel...en.hubby hntr saya dgn pnh ksh syg td...hehehe..
ari jumaat lepas saya balik kampung kt jelebu,n9...after klas...
maksu saya yang tersayang telah bermurah hati bersama paksu menjemput saya kt depan pintu pagar dr seremban..
semata2 nk pastikan saya balik untuk menikmati raja buah yg sgt sdp..DURIAN...
thanks a lot paksu..maksu...sayang semua...

mesti ada yg x berpeluang nk makan lagikan...
maklumlah musim2 yg xberapa banyak sgt berbuah nikan...
tp korang...mmg masyuuuuuuk sgt....
harus korang pg makan...
saya balik pn sbb menyertai mama n papa saya yg mmg dh termimpi2 nk makan...

sayakan kesayangan semua orang...

anak kesayangan...mama suruh saya balik...
anak sedara kesayangan...sampai berjemput kt pintu gate...semata2...
cucu kesayangan...wan senyum panjang tengok saya sampai kt umah...(atok dh meninggal)
kakak sedara kesayangan...cousin2 saya melompat2 suka saya balik...mulalah berebut2 nk crite mcm2 pasal diaorang..2 beradik je tp mcm ramai je....saya suka sgt...
darling kesayangan...en.hubby sanggup gak balik pg2 sabtu n tukar shift keje ari ahad bg memastikan dia bleh hntar saya balik pg td...terharunya...thanks ye syg...

kami berseronok2 kt kg...pg sabtu tu lepas en.hubby smpai...makndak saya dari muar plak smpai sekeluarga...lagi riuhlah rumah wan saya tu...tp nk tgh hari saya,mama dgn en.hubby pg pekan kuala klawang...nk cuci mata kt kedai baju no2...sapa2 yg mmg tau pasal kedai ni mmg taulah yg baju2 kt sini adalah murah giler dan cantik2...saya dgn mama mmg berhabis kalau kt kedai tu...sblm pg tu mama pesan nk cuci mata je...tp biasalahkan...plan berubah...saya yg drive..bwk myvi maksu...bagi mama jd bos n en.hubby rehat2 sbb baru smpai...

lama giler kitaorang kt kedai tu...belek2 baju..pilih2 baju..yg bestnya xde orang lain selain kami...mmg syok gilerlah...en.hubby yg tau kegilaan saya n bakal mama mertua dia ni..en.hubby beli paper n dok baca...saya panggil2 gaklah nk tanya pendapat pasal kecantikkan baju tu..perlulah approval...

pilih2 pnya pilih...jd model...peningkan kepala adik yg layan kerenah kami n tauke yg sgt sporting...(thanks kt korang...service mmg best)..kitaorang dptlah rembat 8 helai baju blouse..sgt cntk...hrga pn berpatutan sgt2...yelah..bkn slalu pn nk soppingkan...lgpn mama pn rileks je...pakndak nk msk utk lunch..kalau x,harus gak mama yg msk...

lepas tu kami singgah minum cendol...tp rasa dia biasa2 je...mama teringin nk mnm smbil mengenang kembali zaman skolah dia...lepas tu terus balik je sbb mmg nk pg kedai tu je..lgpn mama n papa nk balik petang tu...papa kn keje ari ahad..nk kn balik kuantan pg2 ahad tu..cian betul...makndak saya pn balik ptg tu gak...balik semata2 nk mkn durian je...betapa hebatnya penangan buah durian...

tinggallah saya dgn en.hubby,wan n family maksu...sunyilah kejap..tp sunyi ke???si kecik ayin tu xberhenti2 bercakap dgn en.hubby...mengekor je mana en.hubby pg...suara dhlah nyaring n kuat...banyak kali ibu dia tegur slowkan volume..en.hubby pn layankan je...layan diaorang crite..makan...main kad apa ntah..saya plak melayan novel...xkuasa plak nk layan mulut becok si kecik tu..biarlah diaorang syg bakal abg long diaorang tu...hehehe..ayat malas..

mlm tu makcik saya plak smpai tiba2...riuhlah balik umah tu...saya mmg dh prepare bilik utk diaorg..saya tido sebilik dgn wan (cucu kesayangankan)..tp saya tido bawah sbb saya takut "terkarate" wan masa tido..xsanggup saya...en.hubby dlm bilik tetamu...wan mmg dh siapkan..wan pn syg gak kt en.hubby tu..jeles..jeles...kitaorang tido lambat...suma layan tgk cerekarama seram pertama saya pernah tgk...HANTU RAYA...best gak...

kul 12 lebih gaklah saya tido....layan novel lagi..en.hubby dh hanyut...tp smpt gaklah msg2 dulu..pdhal serumah je..cuma sebelah bilik je...saya pn xtau nk cakap apakah mksdnya...korang faham2 sndirilah kan...xckp jmpa..msti nk msg2 gak...penat sgt kt sbb ptg tu kitaorang pg buat lawatan smbil belajar ke tempat perternakkan kambing paklong saya...pnyalah teruja sgt2..tp syg..saya selalu terlupa nk bwk kamera or handset..nk amik gmbr pn mmg xdelah..nama pn balik kg...utk menenangkan fikiran..nk plak en.hubby ada disisi...lglah hset saya tu ada dlm handbeg je...lain kali saya promise..bwk suma tu...sbb byk pic yg menarik...okeh...

kan best kalau saya bleh tido dgn en.hubby...(gatal betul saya kan...)..xdelah saya sakit2 belakang tido atas toto je...en.hubby sgt seronok tido atas katil...en.hubby dh offer saya bilik tu,tp sbb dia adalah tetamu..knlah hormat...nnt wan ckp apa plakkan...en.hubby kalau baca...tolonglah kumpul duit byk2..cpt2 skit...xsabarlah nk tgg tahun depan...

pg2 ahad td lepas bangun terus bt sarapan..en.hubby kn pg beli kuih muih sbb wan malas nk msk..saya lglah malas..msk pn xsdp...wan dgn makcik pg beli ns lemak..smbil2 tgg diaorang saya bancuh air..siapkan meja makan n kemas umah...pg ni kn buat operasi kutip buah nk bwk balik....pakteh saya yg mmg dipertanggungjawabkan utk uruskan dusun tu dh byk kutip..en.hubby pn samalah ke dusun kutip buah gak...nnt nk bwk blk je segan plakkan...

akhirnya...kul 10 lbh td kami bertolak balik...en.hubby hntr saya balik bangi...syg betul dia kt saya kan...(puji diri sndiri plak...)..plan awal kul 9..ingatkan nk singgah S2...tp xsmpt...lgpn en.hubby keje ptg...shift terakhir sebelum keje divided..start esk..tahniah eh syg...dpt gak jd org kepercayaan..keje dgn ikhlas..rezeki masuk pn berkat je...

okeylah..itu entry saya yg panjang berjela tentang percutian saya..korang jgnlah nk termuntah plak kalau baca eh...jumpa lagi kt entry lain...

daa...



No comments: